Followers

Tuesday 27 December 2016

JALAN-JALAN DI YEOIDO PARK SEOUL

Assalamualikum semua. 😘 apa kabar? Sifu doakan semua sihat sejahtera. Sifu ada dekat Seoul sekarang. Baru ni bawa 24 org Guru dan keluarga mereka jalan2 di Seoul dgn pakej Sifu 😁 meh sifu belanja gambar sikit. 

 
 
 
 
 
 
 
 

5hari 4malam... best dgn cikgu2 ni, mmg sporting ❤️

Oklah... lepas hantar mereka balik hari 19hb hari tu dan spend semalam bermalas2an di bilik. Owh bilik sifu duduk 3 hari kat seoul kali ni adalah di myengdong. Jenis gyosame kata mereka, bilik kecil tp bilik air semua kat dlm. Sewa dia 30,000/day oklah private tp x best sbb xde sape nak sembang. 

 

 

Nama guesthouse ni Myengdong Guesthouse 1 betul2 sebelah Skypark 3 subway myeongdong exit 9. Sgt convience... jalan 1 min sampai main street myeongdong. 

Ok back to the main story...Hari ni Sifu pergi Yeoido Park dekat je dgn Hangang @ Han River. Apa bestnya park ni? Well park ni mcm mana Sifu pernah cover dulu, ianya mmg relax so anda kalau ada masa patut kesini. Dulu park ni adalah airport tp ia telah ditukar kepada park pada tahun 1997 dan dibuka kepada ramai org 😂 pada 1999. So mcm mana nak pergi ke park ni? 

Sangat senang... naik Subway, ingat lagi apps apa yg sifu ajar dulu utk sistem keretapi mereka? Bagus2... kalau x ingat boleh taip "jihacul" di appstore/playstore. Dia akan keluar korea subway. 

Naik subway ke stesyen Yeoido dan keluar di Exit 3. Keluar je exit tu terus jalan kedepan sampai jumpa park tu. Dlm 5min berjalan. 

 

Akan berjumpa dgn arca ikan ni sebelum sampai sana. 

 

Sekarang ni perjalanan ke Park ni mcm ni la view dia.

Anda akan sampai ke Jalan besar dgn signboard besar2 tulis Yeoido Park dlm bahasa korea... membantu sgt kan? Hahhaha.... ada bhsa ingeris nya kat tepi tu. 

 

Just cross je jalan ni dan anda sampailah ke Yeoido Park. So mari kita tgk peta sikit park ni. 

 

Park ni terbahagi kepada 4 bahagian, common, grass land, ecopark dan tradition korea park. Ia bersambung dgn Han River Park. So itu sedikit pengetahuan utk anda semua. Hehe... 

So masuk2 je kalau ikut jalan saya ni akan jumpa kawasan lapang. Ada post2 basketball, bendera dan kapal terbang seketul. 
 

Tapi masa musim sejuk ni ada tarikan baru... apo dio? 

 
 

Ada ice skating rink. Haaaa... 5,000won anda boleh main sampai beku sekian. Hahahha... utk kita org asia agak gila la nk main ice skating tgh2 winter yg sejuk 😂 tp cuaca hari ni best 👍🏻 7 darjah celcius. Untuk winter, ia sgt bagus ❤️

So x main pun, cerita ja. Ok dkt area ni juga ada tpt Rental Basikal. Betul2 setentang dgn jalan masuk tadi. Basikal ni sewa dia ikut Jam. Kalau rolex mahal la 😂😂😂😂 okok... sewa dia 3,000krw satu jam dan dia akan ambil id kita sebagai jaminan. Tolong jgn bagi IC @ Passport. Bagi je lesen ke kad student ke janji ada gambar kita oklah 👍🏻

 

So berkayuhlah dgn gigih. Ini antara gambar yg sempat sy tangkap sebelum hujan rahmat turun membasahi bumi korea ni. 

 

 

 

 

Maka setelah sejam berkayuh dgn gigih dan menagkap gambar akhirnya diriku kebasahan kehujanan. Hantar balik basikal, lepak kat convi park tu ada payung2 besar n kerusi meja. Beli Kimbab sikit, air hot choc lepak sampai hujan berhenti. Sejuk? Hahhaah... haruslah 😂 tapi itu pentingnya ada proper gear bila travel so terkawal la kesejukan dan kebasahan yg melanda diri. 

Oklah... sampai sini sahaja, hujan berhenti sy pun jalan balik ke subway dan balik hotel. Nk keluar dinner mlm tu dah x boleh, hujan lebat. So dok bilik makan maggie dgn nasi 😊

Ok guys ❤️❤️❤️❤️ taking care. Oh... like page FB Sifu Sempoi utk tgk info2 dan pakej2 yg sifu jual. Love you all. 




5 comments:

  1. BESTNYA TRAVEL KE KOREAAAAAAAAA TT. Saya x berpeluang lagi utk pergi. Eropah ni saya rasa bangunan dia semua sama je hahaha

    ReplyDelete
  2. Sabung Ayam Online Terbesar & Terpercaya Indonesia !
    Taruhan Sabung Ayam S128 - SV388 - CFT2288 (KUNGFU)
    Bonus 10% Deposit Pertama / Cashback 5% - 10%
    Minimal Deposit IDR 50.000,- Raih Kemenangan Anda Sekarang Juga 100% Tanpa Bot
    Yuk Gabung Bersama Bolavita Di Website www. bolavita .fun
    Untuk Info, Bisa Hubungi Customer Service Kami ( SIAP MELAYANI 24 JAM ) :
    BBM: BOLAVITA
    WA: +628122222995

    ReplyDelete
  3. Sini bermain di arena-domino.net
    Banyak hadiah hujan uang jutaan rupiah setiap hari
    Bonus mengajak teman 20%
    Tidak memberikan janji tapi memberikan bukti kepada anda semua

    Mari Bergabung sekarang juga di arena-domino.net
    Banyak total Jutaan rupiah menanti anda

    WA : +855964967353

    ReplyDelete

  4. Blog yang menarik, mengingatkan saya akan Myeongdong di Seoul, kita bisa melihat wajah dari group K-pop Girl’s Generation, Blackpink, atau boy group Exo , Super Junior di baju dan alat tulis menulis, dan kita bisa melihat jejak-jejak dari Winter Sonata, Autumn in My Heart, atau My Sassy Girl dipajangan untuk mengingatkan kita akan filem drama TV Korea yang terkenal.
    Saya mencoba menulis blog tentang hal ini, semoga anda juga suka blog di http://stenote-berkata.blogspot.com/2019/11/seoul-di-myeongdong-pagi-hari.html

    ReplyDelete