Followers

Thursday 26 February 2015

INTRO JALAN2 KE SOUTH KOREA 20-29 OKT 2014 DAHULU

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.... lama betul saya tak menulis blog nih... jadi harap maaf jika penulisan saya agak sengal sengalan gitu.. oklah... since pemintaan dari penulisan Australia saya agak rendah maka saya nak tangguh dulu utk tulis pasal South Korea lagi... since saya baru balik dalam 4 bulan (baru la sangat) dari menjelajah wilayah2 Inchion, Seoul, Sokcho dan Jeonju.

Sebelum tu iklan sikit trip sifu ke Seoul 24-29 Nov 2015 RM1,399 sahaja ground (Tanpa makan)... nak tahu detail boleh klik gambar dibawah.



Kerana baru dapat mood untuk menulis semula ni saya nak mulakan dengan entree yang mudah. Btw saya tak menulis bukan saya tak sayang kat anda semua tapi kerana sibuk sangat.

Baiklah... kerana sekian lama tak menulis saya nak belanja sikit intro trip ke korea baru ni. Gambar yang saya upload dalam entree ni semuanya hanya dari handphone saya. So maafkan lah qualiti gambar2 ni. Namun gitu gambar2 dari DSLR akan menyusul dalam posting2 yang berkenaan.

Basicly saya  turun Inchion untuk memberi sokongan kepada team Paralimpik negara pada 20hb Okt. Kerana Asian Paragames dibuat di Inchion maka saya berpeluang untuk ronda2 Inchion sikit.

Bersama pemenang pingat emas acara larian. Namun hari ini, sahabat saya yang ke 3 dari saya tu dah tiada lagi. Mari kita sama2 fidiyahkan Al-Fatihah kepada Azlan, I will surely miss him. 
Nak tahu apa yang ada kat Inchion?

Hape pulak la sifu ni wat kat tengah2 laut ni weiiii... 

Nak tahu? Boleh la tunggu posting saya seterusnyaaaa.... sabooooo....

owh yessss.... lupa... saya beruntung dapat jumpa dua blogger pamous ni kat Seoul! Siapa mereka??



Ok... Apa lagi saya buat yer... ah yes lepas habis trip Inchion, pada 25hb saya gerak ke Seoul. Check in Hostel dan jalan2 ler...

1st p tengok awek2 korea ler kat universiti perempuan Ehwa. Hehe.... nakal2 :p

Ini bukan Geongbukgung... hehe... nqak tahu mana ni... tunggu posting tentang hari ke 2 seoul! 
3rd day naik bas p Jeonju, apa yang istimewa sangat Jeonju ni? Hehe... inilah dia tempat ********* **** ****** hahaha.... hampa ingat aku nak bagi tau ka? not yet bebeh... hahaha... hamik ni daku belanja gambar sikit.



So apa macam? ada rasa sikit keterujaan itu?

Seterusnya ada kena mengena dengan awek ni!


Wow! Ape ni sifu? berjumpa cinta hati di bumi Korea ke??? hehe... nak tahu ceritanya... tunguuuuuu.....

2nd last day p la naik bas p sokcho, panjat Mount Seorak. Haaa... nak tahu apa ada kat keliling Seorak san kena tunggu posting dia lorrrr.... tapi mcm tadi... kasi makan gambar ni dulu :p


Apa macam? ada bran? hehee...

Oklah... last day tu takde pape sangat sebab flight pagi. Itu je la itti saya wat masa ni dan kali ni saya spend kurang dari RM1,500 untuk 10 hari trip di sana. Oklah, tak sabar nak tekan butang publish tuh... lama tul tak tekan butang tu. ^__^

Sehingga bertemu di lain kali... Majulah sukan untuk negara :p hahaha... oklah... assalamualaikum and good nite :)



"We at sifusempoi try to bring out the best in every journey that we took though we are not guaranteeing that this will work for everyone but we believe it will work on most people. Throughout writing this blog we might give incorrect information or misinterpretation of subjects so we advice you not to depend solely on this blog. However we promise that it is in our best interest to give the most accurate information as possible. We are not an official source for any tourism, shops, company nor country and what we promote here are solely based on our journey and expectations. When we post anything about food, we DO NOT RECOMMEND it to anyone. We are just saying that we ate there and we believe its OK to eat there. Most of the picture I've watermark are copyright of SifuFoto, SifuSempoi, Oh!Photography and all its partners. Thank you for reading and please spread the word about our blog as a token of appreciation. Roger and Out."

12 comments:

  1. bestnya keja jalan jalannnn...

    ReplyDelete
  2. yang lain tak nak tahu tapi nak tahu citer pasal jumpa cinta hati tu je :-)

    ReplyDelete
  3. 2 bloggers femes? opss...tapi JM kenal mereka tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ish2... Kenal yer? Hahaha... Mcm yg komen tu ada kena mengena jer :p

      Delete
  4. Bertuah badan jumpa dua orang blogger glamer sekali gus...

    ReplyDelete
  5. *hulur baldi kat diri sendiri* xde makna pamous. Amos ada.

    Al Fatihah untuk Azlan. Semoga rohnya tenang di sisi Pencipta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... bibie in da house. Thanks la sudi menyinggah.

      Delete
  6. jap jap nak teka...
    ada kelas blaja bahsa korean dgn awek korea?
    awek korea buat kelas kimchi ?
    kelas tatarias bersama awek korea?

    apekaahhh ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... nehi he nanatron... kena tunguuuuuu.....

      Delete